pondělí 28. června 2010

APOPLEXY „Tears of The Unborn“, Station Master, CD ´95, SVK

 „Na tu máš...Ber si to a napíš niečo, pretože každý pred touto platňou uteká ako pred morom!“ – vraví boss a ja vyjavene pozerám na primitívny obal. Slovenský death metal? Aké prekvápko! Myslel som si, že jedinou death metalovou kapelou s albumom na konte je piešťanský DISSONANCE. Našťastie sa ľady s brutálnymi hudbami pohli... APOPLEXY je napriek nie príliš premyslenému zovňajšku svojho debutu inštrumentálne zrelým zoskupením, ktoré sa neobáva experimentov. Po údernej a nesmierne agresívnej Manipulated vás nasledujúca inštrumentálka Memory určite zaskočí renesanciou akustických gitár. Nuž čo, pre death metalový album námet nezvyčajný, ale na druhej strane aj isté oživenie, okrášlenie vražedných náletov. APOPLEXY mi donedávna nič nevravelo, veď sa jedná o relatívne mladú a začínajúcu skupinu avšak práve vďaka nej som získal späť presvedčenie, že slovenská deathová scéna je schopná konkurovať pomerne silnejším zahraničným. Na rozdiel od českých kapiel podobného razenia sa tunajšie bandy snažia pretláčať do popredia technickú vyspelosť a prepašovať medzi drsné prvky aj čaro inštrumentálnych pasáží (Coronation). Ak mám priblížiť hudbu APOPLEXY čo najbližšie, musím použiť formulku umelecký death metal, pretože tu sa nik nesnaží byt za každú cenu rýchly, ale o to viac presný a prístupný. Som presvedčený, že o tejto formácii ešte začujeme.

Ondrej Ragac 

Zdroj: Metal Hammer CS 

Žádné komentáře: